Friday, August 15, 2008

Izinkan aku menumpang...(Part 1)


"Parasitttt!!!Ko mmg dasar parasit,x layak duduk dlm diriku.Kenapa aku?Aku x boleh trima ko dlm hidupku.Ko mmg dasar parasit.Aku x pernah mintak ko wujud dalam diriku.Kenapa ko datang?Sedangkan aku x pernah mengundang mu.Aku x bersalah.Aku x berdosa!Kenapa Tuhan berikan ko padaku.Dosa apakah yg aku lakukan hingga Tuhan memberi kifarah sebesar ini.Ya Allah!hambaMu ini benar2 x mampu menerimanya.Aku benar2 dalam keseduan. Sedih yang teramat dengan kehadirannya dalam rahimku.Bagaimana aku mahu brdepan dgn dunia tatkala kehadirannya akn mengaibkanku. Aku menjenguk ke luar jendela sambil meratapi nasibku.Dikala itu langit menangisseperti mengiringi kesedihanku.Sesekali bayu menyapa wajahku sepertinya ingin memujuk jiwaku,sekaligus mengeringkan air mataku yang x henti mengalir sejak aku disahkan mengandung benih makhluk durjana entah siapa yg telah meragut kegadisanku di suatu hari yang malang yang sama sekali terlalu jijik untuk aku mengenangkan. Belum sempat luka itu sembuh ia berdarah kembali dan terus bernanah dgn kehadiran janin ini.Sesungguhnya aku tidak redha akan kehadiranmu. Aku benar tidak rela.Kenapa kau menghukum aku.Aku jijik denganmu sepertimana aku jijik kpd si durjana milik benih ini. Aku terus menangis meratapi nasibku yg terlalu malang. Bagaimana masyarakat akn melihatku?Mampukah mak dan abah menerima aku yg kotor ini,yg telah melempar arang ke muka mereka.Adakah aku dilahirkan utk mengaibkan mereka?Aku berdosa.Terlalu rasa berdosa".

No comments: