Monday, August 18, 2008

Bila Diri Disayangi...(Part 2)


Diskusi selama 2jam lebih telah diadakn brsama seorang sahabat yg sgt2 la berpengalaman dlm jurusan ‘couple’ ni. Malangnya beliau x grade2 gak(Hukhuk!mintak maaf ye). Skang ni beliau telah kembali ke pangkal jln dan sedang bergiat aktif bidang kesenian dakwah. Menurut beliau, semasa zaman mudo2nya dulu, dia diminati ramai.sehingga x menang tgn melayan kerenah peminat2nya dulu(Eceh!bajet hot). Katanya dulu mmg la dia sependapat ngan masyarakat yg kononnya bercinta itu dpt membantu kita mengenali partner masing2.Namun,sejauh mana kebenaran itu?. Mari kita terjah. “Entah la wei,aku rasa mmg best sgt bila ada org syok kat kita. Rasa cam dihargai la sgt2. Oleh itu, demi mengekalkan kasih syg dan perhatian dia pd aku.Aku ‘tend’ utk berpura2 jadi ‘sweet’ dan nmpk baik supaya rasa sygnya pd aku x pudar malh makin membuak-buak2”(Adushhhh!). Sambung beliau lagi, “aku nk mnjadi sempurna di matanya supaya dia x pandang pd yg lain. Aku nk jadi insan yg memenuhi ciri2 yg selalu disebut-sebutnya di depanku. Kadang2 aku sanggup buat benda yg aku x suka janji dia suka. Sebab aku rasa inilah pengorban. Kan cinta perlukan pengorbanan”(Hiks!). Hah!Sambung2,“ tapi bape lama sgt la aku bleh tahan. Lama2 aku penat n x larat lg berpura2. Last2 terkeluar gak lah apa yg sepatutnya terkeluar dulu. Dia nmpk apa yg x baik tentang aku. Dia x suka. Fine! aku pon dah penat berlakon.Finally,kami ‘break-up’. Aku x terkesan sgt pon. Maybe sbb aku dah penat sgt nk pura2 depan dia”. Cuma sket2 terkilan tu adalah. Besalah manusia”.

To Be Continued...

No comments: