Tuesday, August 19, 2008

Izinkan aku menumpang...(Finale)




"Tatkala aku terjaga dari mimpi itu,ku sedari airmataku mengalir deras membasahi pipi.Dikala itu hujan telah berhenti dan langit kembali cerah.Matahari kembali trsenyum.Aku seperti punya semangat baru. Aku lantas bangun mengambil wudhu’ dan mengenakan pakaian solat.Aku sujud memohon ampun pd Allah ats segala dosa2ku krn menyesali qada’dan qadarNya ke ats diriku.Terima kasih Allah krn memujukku.Terima kasih Allah krn kau masih memberi sinar buatku.Aku sedar kini,hidupku adalah utk mncari redhamu dan bkn redha manusia.Akn ku jaga amanah mu ini. Kau pinjamkanlah aku kekuatan utk aku menempuh jambatan ke akhirat.Aku tidak akn mengkhianati amanahmu ini.Wahai ankku,maafkan ibu krn menyisihmu.Kau tidak pernah berdosa.Dan kau bukanlah hina.Kau tetap suci dari segala noda.Ibu bersalah sayang.Maafkanlah ibu krn menyalahkanmu.Akan ibu semai cinta Allah dlm dirimu.Wahai ank yg ku cinta,kaulah kekuatan ibu. Biarpun kau lahir tidak berbapa dan ibu pula tidak bersuami, namun iznikanlah diri ini menjadi ibu dan bapa buatmu.Doakan ibu sayang".

No comments: