Wednesday, July 16, 2008

Dear Allah...I Luv U!

Dear Allah...
Engkau maha tahu apa yg aku rahsiakan...
Engkau maha mendengar isi hatiku...
Oleh itu tiada rahsiaku tersembunyi dari pengetahuan mu...
Tapi aku tetap ingin mengadu padamu...

Dear Allah...
Aku selalu minta tolong dari Mu...
Dan selalu saja kau berikan apa yang aku minta...
Walaupun ia sesuatu yang aku rasa mustahil untuk berlaku pada diriku...
Namun aku terus minta dan minta juga dariMu...
Kerana aku tahu...
Tiada yang sulit bagiMu Allah...

Dear Allah...
Aku selalu terima 'hadiah' dariMu...
'Hadiah' yang tidak pernah aku jangka...
Aku gembira betul Ya Allah...
Aku tanya sendirian...
Wahai hati...
niat mulia apa yg telah kau lahirkan?
Wahai mata...
adakah kau melihat penderitaan dgn penuh rasa syukur padaNya?
Wahai telinga...
adakah kau mendengar nasihat?
Wahai mulut...
adakah kau bersyukur pada TuhanMu?
Wahai hidung...
ada kau menyedut udara Allah dan terima kasih padaNya?
Wahai tulang empat kerat ku...
jasa apa yg kau lakukan hari ini...
Tapi mereka tak tahu Ya Allah...
Gerangan apa kau berikan aku 'hadiah'...

Dear Allah..
Aku mendongak ke langit...
Lalu ku tundukkan muka ku memandang bumi...
Oh iman...
Kau adakah jawapannya...
Lalu imanku berkata...
Wahai pemilikku...
Takkan kau lupa...
Dia adalah Allah...
Tuhanku dan tuhanMu...
Dia maha Pemurah lagi maha mengasihani...
Mengapa kau persoalkan pemberiaanNya...
Dia memberi kpd sesiapa yg dikehendakiNya...
Dan Dia mengambil drp sesiapa yg dikehendakiNya...
Dan bukanlah pemberianNya itu utk menjadikan kau lalai dan kufur akan nikmatNya...
Dan tidak pula dia mengambil darimu kerana mahu menghukum dan mencacimu...

Dear Allah...
Iman mahu berkata lagi...
Ingatlah wahai pemilikku...
Sayangnya Allah padamu...
Dia memberi kpdmu agar kau bersyukur...
dan Dia mengambil darimu agar kau dekat dan meminta pertolongan dariNya...
Dia sebaik-baik tempat berlindung...
Namun ingatlah wahai pemilikku...
Tuhanmu itu tidak pernah rugi jika kau lupa padaNya...
Sebaliknya engkaulah yang cacat tanpa cintaNya...

Dear Allah...
Aku faham sekarang Ya Allah...
Dengan iman segalanya terjawab...
Kerana iman aku dekat dgnMu...
Dengan iman nafsuku terpimpin...
Maha suci engkau Ya Allah...
Tempat aku mengadu sakit pedihku...
Tempat aku luahkan syukur dan gembiraku...
Engkau tidak pernah membuang aku...
Engaku sentiasa mendengarkanku...
Engkau sentiasa melihatkanku...
Walau dosaku menggunung tinggi...
Namun rahmatmu melangit luas...

Dear Allah...
Benar kata iman...
Sayangnya engkau padaku yg lemah...
Kasihnya engkau padaku yg hina...
Dari rezekiMu aku makan...
Dengan udaramu aku bernafas...
Di bumiMu aku berteduh...
Aku memang hidup kerana ihsanMu...
Dan tidak pula kau hentikan nikmat itu di saat aku lupakanmu...

Dear Allah...
Ampunkan aku selalu...
Aku takut lupa dan kufur padaMu...
Kuatkan aku saat kau menduga imanku...
Jangan biarkan aku kalah...
Biar airmataku berlinang menyaksikan keagunganMu...

Dear Allah...
Aku ingin selalu bicara dgnMu...
Ya...
Aku akan selalu bicara dgnMu...
Aku tidak perlu diari utk mencoret rasa gembira dan sengsaraku...
Biar aku selalu cerita padaMu...
kerana kau pengatur kisah hidupKu...
Kerana tiada perantara antara Kau dan aku...
Aku meminta kau memayungi hidupku selalu...
Agar dosa tidak menimbus hatiku dari menerima cahayaMu...
Moga kau sinari imanku dengan cahaya ilmuMu sepertimana kau menyinari langit dan bumi dgn cahaya matahari...
Pandangilah aku dgn kasih sayangMu...

Dear Allah...
I luv U...

No comments: